Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pozornost a její aspekty u osob po traumatickém poranění mozku
Kasalická, Michaela ; Kulišťák, Petr (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Práce se v teoretické části zabývá teoretickými koncepty kognitivních funkcí a pozornosti. Další část pojednává o traumatických poraněních mozku, jejich dělení a hodnocení závažnosti. Následuje charakteristika deficitů různých aspektů pozornosti, které mohou nastat v důsledku traumatického poranění mozku, a problémů v běžném životě, které z nich mohou plynout. Hlavní část práce pojednává o neuropsychologickém vyšetření pozornosti a následné rehabilitaci, zejména o kognitivní rehabilitaci pozornosti a strategiích určených ke kompenzaci deficitů pozornosti. Praktická část spočívá v návrhu výzkumu účinnosti fyzické aktivity jako podpory kognitivní rehabilitace pozornosti prostřednictvím počítačového kognitivně-rehabilitačního programu Neurop-2. Je postavena na nedávných poznatcích o přítomnosti a charakteristikách neurogeneze u dospělých osob. Klíčová slova: traumatické poranění mozku, poruchy pozornosti, neuropsychologické vyšetření pozornosti, kognitivní rehabilitace, fyzická aktivita
Mentální koncentrace hráčů ve florbale
Novotný, Tomáš ; Harsa, Pavel (vedoucí práce) ; Dragounová, Zuzana (oponent)
- česky Abstrakt Cílem bakalářské práce je zdůraznit význam mentální koncentraci hráčů florbalu rámci tréninku a před utkáním a vyzdvihnout důležitost koncentrace v průběhu sportovní přípravy. V teoretické části se práce na základě dostupných literárních zdrojů věnuje nejprve tématu sportu a obecně popisuje florbal - např. jeho historii, pravidla, či významné hráče. Detailně se zaměřuje na mentální koncentraci hráčů, kterou například souvisí koncentrace, únava a deprese a vysvětluje, co je všechno ovlivňuje, proč jsou ve sportu důležité, a které faktory na ni mohou působit negativně. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření mezi vybranými respondenty. Na základě výsledků šetření bude zhodnocen vliv mentální koncentrace hráčů na jimi podaný výkon. Klíčová slova Sport, florbal, koncentrace, mentální koncentrace, psychika, psychické stavy, duševní stavy, pozornost, poruchy pozornosti, únava, konflikt, stres, motivace paměť krátkodobá a dlouhodobá, anketa, faktory
Vliv omega-3 mastných kyselin na pozornost u dětí s diagnózou ADHD
Šmaň, Jakub ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Maleček, Jan (oponent)
Tato přehledová studie se zabývá vlivem omega-3 mastných kyselin na pozornost u dětí s diagnózou ADHD. Jedná se o teoretickou práci, která má deskriptivně-analytický charakter a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou podrobně rozepsány informace, které souvisejí se zpracovávaným tématem. Praktická část zahrnuje rešerše vybraných článků dle námi stanovených kritérií. Následně jsou zpracované výsledky a závěrečná diskuze, kde jsou porovnány výsledky výzkumů a vyhodnoceny nejefektivnější doplňky stravy v porovnání s placebem. Zabýváme se zde nedostatky a omezeními zpracovaných článků, kdy na jejich základě stanovujeme možná doporučení pro budoucí výzkumné práce a porovnáváme získané výsledky se současným stavem bádání. Klíčová slova: ADHD, Connersova stupnice, fyzická zátěž, omega-3, poruchy pozornosti, pozornost, únava, vnímání
Možnosti využití muzikoterapie v rámci primárního vzdělávání
Bezoušková, Tereza ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
V diplomové práci si kladu za cíl využít technik muzikoterapie jako prostředku ke zmírnění projevů poruch pozornosti. Dále se v práci zabývám aplikací těchto aktivit k začlenění vybraných žáků do kolektivu. Také se soustředím na to, jak muzikoterapie napomáhá k osobnostnímu a sociálnímu rozvoji žáka. V teoretické části představuji pojem Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, jakožto jednu ze zásadních proměn primárního vzdělávání v rámci kurikulární reformy. Rovněž se v této kapitola zabývám tématem inkluze, podpůrných opatření a klíčových kompetencí. Dále v této části věnuji pozornost muzikoterapii, jejím metodám, směrům a možnostem využití v rámci hudební výchovy. V kapitole Specifické poruchy pozornosti, učení a aplikace muzikoterapie v rámci reedukace nabízím představení specifických poruch, přičemž se podrobněji zaměřuji na ADHD, ADD, dyslexii a mutismus. Poukazuji také na využití metod muzikoterapie jako reedukačních prostředků a nabízím spektrum muzikoterapeutických her, které jsou ve výzkumné části prakticky vyzkoušeny. Ve výzkumné části se zabývám praktickou aplikací muzikoterapeutických aktivit v rámci vyučovacích hodin. Aktivity jsou sjednoceny do tematických celků, přičemž každá z nich je individuálně upravena pro žáka se specifickou poruchou. Jednotlivé potřeby a cíle...
Využití EEG biofeedbacku při práci s dětmi s poruchami pozornosti
Dvořáková, Anna ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tématem práce je využití EEG biofeedbacku při práci s dětmi s poruchami pozornosti. Cílem je poukázat na jednu z metod léčby poruch pozornosti a popsat metodu EEG biofeedbacku v souvislosti s nimi. Teoretická část se zabývá poruchami pozornosti, jejich diagnostikou, metodami léčby a EEG biofeedbackem. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu metodou hloubkových polostrukturovaných rozhovorů představuje využití EEG biofeedbacku při práci s dětmi s poruchami pozornosti v praxi. A to nejen z hlediska zkušenosti rodiče dítěte s poruchou pozornosti, ale i z pohledu pracovníka odborného pracoviště. Výsledky kvalitativního výzkumu na zkoumaných případech ukazují, že tento způsob léčby může být účinným nejen ve vztahu k poruchám pozornosti, ale i k dalším diagnózám.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.